Sophie de Brabander

Porto!

Een dikke week geleden trok ik samen met mijn vrouw richting Porto. Zij ging er een paar dagen naar de Toastmasters Conferentie en daarna zouden we samen Porto gaan verkennen en zo onze 4e huwelijksverjaardag vieren.

Brussels Airlines

In februari boekte ik de vluchten en al snel was gebleken dat Brussels Airlines er het voordeligste uitkwam om naar Porto te vliegen met bagage. Aangezien we toch een grote week in Porto bleven was enkel handbagage een beetje te weinig en dat betekent dat je bij verschillende vliegmaatschappijen meteen al een pak meer betaalt om die 23kg  extra mee te brengen.

Zaventem

Goed. Aangekomen in de luchthaven bleek al snel dat we daar niet alleen waren. Chaos met andere woorden. De eerste keer in al die tijd dat ik vlieg dat er zo’n chaos was en wat bleek.. de gemiddelde leeftijd van de reizigers was 60plus en wat bleek nog meer? Brussels Airlines heeft de check-in procedure gedigitaliseerd. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben pro-digitaliseren, maar voor de 60plussers is dat een grote stap. Weinig hostessen in de buurt om hen te helpen, waardoor dat de helft wezenloos rondkijkt om uit te vogelen hoe het systeem nu precies werkt. Ook ik heb door goed geluk gevonden hoe het in zijn werk gaat. Eerst en vooral moet je aan de eerste automaten, die zich aan de zijkant bevinden, inchecken. Dan pas kan je beginnen aanschuiven aan de lange rij om uw bagage in te checken. Passagiers die dus die eerste stap waren vergeten en aan de bagage check-in stonden hadden aangeschoven voor niets en mochten dus alweer helemaal opnieuw beginnen. Wetende dat het aanschuiven op zich ± 30 minuten duurde. Veel gemor en gestresseerde mede-passagiers als gevolg. De bagage inchecken zelf vereist enig geduld en instructies lezen wat er op het scherm komt. Eerst en vooral moet je jouw vliegticket scannen. Eens dat gebeurd is kan de bagage op de band, wordt deze gewogen, krijg je een etiket dat je aan uw bagage moet hangen en druk je op ok. Niet eerst op “OK” drukken of uw bagage is weg zonder etiket en dan ben je “gejost”. Op zich een gemakkelijk systeem, maar je moet dus alles goed lezen en goedkeuren. Ik heb mezelf moeten forceren om alles te lezen, want ik heb nogal de gewoonte om snel op “OK” te drukken als ik deze zie passeren. 🙂

Conclusie

Reizigers zijn op het moment dat ze moeten inchecken te gestresseerd om tijd te nemen om alle informatie, die overal verspreid stond, te lezen. Een oplossing in mijn geval zou een e-mail zijn dat uit het oog springt en mijn aandacht trekt om te lezen. Dus, neem uw tijd om alles te lezen en vooral niet stressen en kom op tijd.

« »

© 2017 Sophie de Brabander. Theme by Anders Norén.